De uitkomst van het klachten en meldingen onderzoek onder EV-rijders
Voor het vergroten van de gebruiksvriendelijkheid van openbaar laden is het belangrijk te kijken naar de ervaringen en meldingen van EV-rijders.
In opdracht van NKL en de Vereniging Elektrische Rijders (VER) is er in de periode van 17 januari t/m 13 februari 2022, onder leiding van Martine Oosterom van in-Novation, daarom aan EV-rijders de oproep gedaan melding te doen van hun ervaring met het laden bij een openbare laadpaal.
Wat zegt de elektrisch rijder?
Dankzij de uitvraag onder ruim 600 EV-rijders zijn de diverse laadervaringen in kaart gebracht en is duidelijker geworden waar de EV-rijder nog verbeteringsmogelijkheden ziet of wensen heeft:
- Uit het onderzoek blijkt dat EV-rijders positief zijn over de laadsessies en de werking van de laadpas. Met andere woorden; de techniek om met vertrouwen te laden in de openbare ruimte functioneert zoals gewenst;
- De onderwerpen waar EV-rijders meldingen over willen doen zijn met name storingen en onduidelijkheid over tarieven;
- Daarnaast wordt van gemeenten verwacht dat ze beter handhaven op verkeerd bezette laadplekken;
- Ook het inrichten en beheren van de laadplek, bijvoorbeeld als het gaat om verlichting en bestrating, is iets waar verbetering gewenst is.
Het volledige rapport Klachten en meldingenproces vind je hier.
Wat hebben jouw klanten jou te vertellen?
Wil jij ook naar jouw klant luisteren en met je klanten werken aan verbeteringen van je diensten en dienstverlening? Neem dan contact op via info@in-novation.nl voor een vrijblijvend gesprek.
Barbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)