Training – Klantreis verbeteren

Hoe ga je de klantreis uitwerken

Je hebt je klantreis in kaart gebracht en snapt nu veel beter hoe de klant jouw dienstverlening ervaart. Je bent veel wijzer geworden, maar hoe ga je die wijsheid omzetten in verbeteracties?

Dat is wat je leert bij ons in deze training!

Trainingsdatum: in overleg
Kosten: op aanvraag
Locatie: in-company

Waarom een klantreis uitwerken

“Verbeteren doe je samen.

Het uitwerken van een klantreis kost veel tijd, maar geeft je veel waardevolle inzichten. Nu zie je pas écht wat de klant nodig heeft en word je al dan niet bevestigd in je aannames. Je krijgt helder zicht op waar het bij jullie goed en minder goed gaat in de klantbeleving.

Dankzij een uitgewerkte klantreis valt er veel winst te behalen door te verbeteren. De hoeveelheid aan verbeteringen maakt het soms lastig om de eerste concrete stappen te zetten en simpelweg te beginnen. Niet alle collega’s hebben de klantreis analyse meegemaakt en hebben daardoor geen zicht op de aandachtsgebieden in de klantreis. Verbeteren kun je echter niet alleen, dus… hoe krijg jij jouw collega’s mee?

Wat jij gaat leren

A. Bewustwording
In je eentje de klantbeleving aanpassen is onmogelijk. Hoe neem jij je collega’s mee door storytelling? Op basis van de U-theorie leren wij je hoe je bepaalt welke verhalen je vertelt en geven we je inspiratie.

Klik om te vergroten

B. Van inzichten naar concrete ideen en acties
Waarbij je vanuit de bedrijfsambitie de aandachtsgebieden van je klantreis bepaalt. Daarna ga je brainstormen naar verbeterideeën, die je vervolgens prioriteert en tot een concept uitwerkt. Dit leer je te doen aan de hand van slimme werkmethodes en templates.

Klik om te vergroten

We bieden een training op maat

Wat en waar

’s Morgens behandelen we de theorie en ’s middags gaan we oefenen aan de hand van een voorbeeld, zodat jij dat wat je geleerd hebt ook gelijk kunt inzetten in de praktijk.

We doen dit in-company.

Vrijblijvend informatie aanvragen

Inbegrepen

  • Theorie
  • Alle canvassen
  • Bewijs van deelname
  • Vrijblijvend lid van een waardevol netwerk, waar je ervaringen kunt uitwisselen, energie op kunt doen en kunt sparren

De trainer

Barbara van Duin (in-Novation) leert jou alles wat je weten moet om zelfstandig, zowel offline als online, een klantreis uit te werken en de verbeteracties te bepalen en om te zetten.

Barbara van DuinBarbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)