Bedankt voor 2022, zin in 2023!
Voor velen van ons is het nieuwe jaar weer begonnen. Bij in-Novation kijken we tevreden terug op 2022. We zijn trots op het feit dat we de wereld een stuk klantvriendelijker en duurzamer konden maken en dat onze klanten ook in 2023 voor de samenwerking met in-Novation kiezen.
2022: Echt begrijpen van klanten
Afgelopen jaar hebben we veel met de klanten van onze opdrachtgevers gesproken; ondernemers, EV-rijders, pedagogisch medewerkers, kinderen. Of we hebben ze geobserveerd, met als doel om ze goed te snappen en de behoeften begrijpen; waarom ze bepaalde dingen doen, waar de knelpunten voor ze liggen, hoe ze deze oplossen.
Het is ons wederom gelukt om verrassende inzichten te verzamelen, mooie momenten te ervaren, of soms samen met onze opdrachtgevers een pijnlijke waarheid te accepteren.
Enkele hoogtepunten van 2022
EV-rijders
In samenwerking met NKL, VER en FocusFeedback hebben we realtime feedback verzameld van EV-rijders over de manier waarop zij hun laadsessie ervaren.
Een compliment dat naar voren kwam, is dat er meestal meer dan genoeg functionerende laadplekken zijn. Eén van de signalen die we oppikten was, dat rijders naast de prijs nu ook steeds vaker een mening hebben over de laadsnelheid. Een signaal dat serieus genomen moet worden, omdat de grenzen van ons elektriciteitsnet steeds zichtbaarder worden.
Tekst gaat verder onder de foto.
De kleine ondernemer
Met verschillende loketten van de Rijksoverheid hebben we onderzocht waarom het voor een kleine ondernemer nog lastig is om in deze tijd zijn/haar bedrijfsvoering te verduurzamen.
We vonden een wildgroei aan leveranciers en informatie over verduurzaming (isolatie, zonnepanelen, warmtepompen), die niet direct toepasbaar is op de situatie van de kleine ondernemer (denk aan een restauranteigenaar).
Tekst gaat verder onder de foto.
Zo wordt er bijvoorbeeld veel tijd gestoken in een isolatieplan, dat uiteindelijk niet uitgevoerd mag worden vanuit een afdeling Monumenten. Of wordt er gekozen voor een duurzaam zonne-energieplan, en dan keurt de verzekering het plan af.
Conclusie: Schakels mogen beter op elkaar afgestemd worden om de verduurzaming om de kleine ondernemer makkelijker te laten verduurzamen.
Hier gaan we in 2023 voor de overheid mee aan de slag!
RVO
We hebben een workshop verzorgd voor RVO subsidie adviseurs op klantgerichtheid, met als doel de ondernemer te helpen de weg te vinden in de transitie. Een werkvorm waarbij naar de ondernemer en naar de subsidie-adviseur wordt geluisterd.
De uitkomst is een lijst met verbeteringen die het klantvriendelijker maken voor zowel de ondernemer als de medewerker inzichtelijk maakt.
“Buiten winnen, is binnen beginnen.”
Stichting Humankind
Voor Stichting Humankind hebben we in samenwerking met vijftien kinderopvanglocaties, pedagogisch medewerkers, en kinderen in de prepubertijd fase een bijzonder project mogen doen. We hebben gewerkt met challenges die de locaties zichzelf gaven.
Met inzet van wekelijkse reflectieformulieren en coachinggesprekken werd er veel geleerd en kwamen slimme oplossingen naar boven, zoals bijv.:
- Samen leren hoe je de “oudere” kinderen de zelfstandigheid kunt geven, waar ze om vragen en die ze straks ook op de middelbare school nodig hebben;
- Met kinderen de pedagogisch medewerkers de grote online wereld verkennen en ze weerbaarder maken, in plaats van het afschermen de grote, gevaarlijke online wereld.
2023: Verder met klantgerichte en duurzame innovaties. Zin in!
Het mooiste compliment dat wij als in-Novation kunnen krijgen, is dat we ook in 2023 door mogen blijven gaan met deze klanten.
Daardoor staat 2023 in het teken van werken aan concepten, prototypes, experimenten en implementaties van klantgerichte, duurzame innovaties.
Oftewel: Dat waar we goed in zijn.
Hartelijk dank voor het vertrouwen en de samenwerking!
Samen kijken wat in-Novation voor jou kan betekenen?
Bel of mail gerust naar 06 – 17028312 / info@in-novation.nl.
Barbara & het in-Novation Team
Barbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)