Service design training succesvol afgerond
Service design is een methode om nieuwe diensten te ontwerpen. Door service design toe te passen en goed de behoeften van de klanten te snappen, kom je op nieuwe diensten die hierop aansluiten. Dit leidt tot tevredener klanten, wat weer nieuwe klanten aantrekt.
Een training met een echte case
Op 18 & 25 september 2020 heeft een groep professionals die meer vanuit de klant willen innoveren onze training Service design met veel enthousiasme gevolgd en succesvol afgerond. Ze hebben geleerd wat de methode service design inhoudt en wat het oplevert. In deze training hebben we bovendien met een échte praktijk case gewerkt. Een waardevolle ervaring, omdat de deelnemers meteen konden zien wat service design concreet betekent en wat het kan doen voor hun eigen werk of organisatie.
Ervaring van deelnemers
Vijf professionals hebben tijdens deze training een introductie in service design ervaren. Enkele reacties van de deelnemers:
- Visueel werken is heel fijn.
- Goed om eerst na te denken over doelgroep.
- Convergeren en divergeren. We zijn 1,5 dag bezig en hebben nu al 2 hele mooie concepten!
- De diepte in, binnen twee dagen, heel fijn!
- Fijn om zo samen te werken met andere mensen met andere kwaliteiten.
- Leuk om met verschillende expertises samen te werken.
- Top was dat we met een echte casus werken.
Ben je geïnteresseerd in service design? Blijf op de hoogte en meld je aan voor onze volgende training!
Klik op een foto om te vergroten.
Succes met het toepassen van de nieuwe kennis!
We hebben genoten van het enthousiasme en de input van onze deelnemers.
Yannick Bleeker (Regioplan), Angelou Korstjens (Regioplan), Rob Remeijsen (CBR), Amber Swensen (Stichting Humankind) en Benno Vermaning (Stichting Humankind) hartelijk dank voor jullie inzet!
Jullie zijn toppers en we wensen jullie heel veel succes met het toepassen van de nieuw geleerde service design technieken in jullie werk. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen hiermee op je werk!
Meer weten over service design?
Service design professional Ingrid Wendel vertelt in dit artikel meer over haar vakgebied, haar ervaringen en over wat ze nou zo leuk vindt aan service design.
Ingrid Wendel
Service Designer