Publiek laden zonder verrassingen
Elektrisch rijden wordt steeds normaler
Elektrisch rijden is volop in ontwikkeling. Het beeld van laadpalen in de straat of in parkeergarages wordt steeds “gewoner”; Nederland heeft inmiddels een serieuze infrastructuur voor publiek laden uitgerold. Dat is belangrijk en zelfs voorwaarde, om als rijder met vertrouwen over te kunnen stappen naar elektrisch vervoer. Om in te kunnen spelen op de verwachte groei, is het noodzakelijk voor alle betrokken partijen om vanaf nu de elektrische rijder centraal te zetten. Dit betekent onder andere: gezamenlijke afspraken over het serviceniveau en het ontwikkelen van een klachtenloket. Een complexe opgave, geheel passend in het straatje van een in-Novation service design opdracht.
In-Novation en de elektrische rijder
Onze expertise op het gebied van customer journey mapping en service design hebben we voor de energietransitie en elektrisch rijden al eerder mogen inzetten voor Total en Mazda. Door goed naar eindgebruikers te luisteren en ze te observeren, de klantreis in kaart te brengen en door passende diensten te ontwerpen, hebben we hen op het gebied van elektrisch rijden kunnen bijstaan in innovaties waarbij klantgericht denken en acteren centraal staan.
We zijn dan ook trots nu te mogen aankondigen dat we door onze klant NKL Nederland zijn gevraagd om de publieke laadinfrastructuur gebruiksvriendelijker te maken. Het Nationaal Kennisplatform Laadinfrastructuur (NKL) is een samenwerkingsverband dat zich inzet voor snelle uitbreiding van een kostenefficiënt en toekomstbestendig laadnetwerk voor elektrisch vervoer.
Het Nationaal Kennisplatform Laadinfrastructuur (NKL)
Bij het project “Laden zonder verrassingen” ligt voor in-Novation de focus op het in kaart brengen van de klantreis waar het gaat om publiek laden, en op het ontwerpen van service beloftes en een landelijk klachtenloket voor publiek laden.
We kijken uit naar deze nieuwe samenwerking! Met onze service design methoden en inhoudelijke expertise over de elektrische rijder jagen we hiermee opnieuw de transitie naar elektrisch rijden aan en leggen we een solide basis voor de komst van nog meer elektrische rijders in Nederland. Een belangrijke bijdrage, want laten we wel wezen – uiteindelijk zal iedereen in Nederland te maken krijgen met een duurzamere manier van vervoer!
Benieuwd naar de bevindingen en de resultaten?
Meer weten over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
“Neem vrijblijvend contact met me op, ik ga graag met je in gesprek over de mogelijkheden!”
Barbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)