Klantreis analyse afgerond publiek laden Nederland
Zoals we in ons artikel Publiek laden zonder verrassingen hebben we aangekondigd, zijn we door NKL Nederland gevraagd de publieke laadinfrastructuur gebruiksvriendelijker te maken.
De eerste stap was het in kaart brengen van de huidige beleving rondom publiek laden. Op basis van deze analyse volgt in een tweede stadium het ontwerpen van service beloftes, en een landelijk klachtenloket voor publiek laden.
Deze eerste fase, de analyse van de klantreis, is afgerond. De hoofdboodschap uit het belevingsonderzoek is dat publiek laden eenvoudiger mag, om een grotere groep Nederlanders over te laten stappen op elektrische autos.
Barbara van Duin:
“Zo zien we de beleving van elektrische rijders verschuiven, van angst voor te weinig laadpalen en stil komen te staan onderweg, naar een focus op kosten en laadsnelheid. Er zijn dus voldoende laadpalen voor hun gevoel.”
De bevindingen omtrent het “Publiek laden zonder verrassingen” zijn via de werkwijze van in-Novation en dus in co-creatie met experts, gebruikers en keten partners tot stand gekomen.
Meer lezen over de bevindingen van in-Novation?
Je vindt het artikel van het NKL hier.
Meer weten over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
“Neem vrijblijvend contact met me op, ik ga graag met je in gesprek over de mogelijkheden!”
Barbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)