Customer Experience bij de Nederlandse overheid
Eindelijk was het dan zover. Op 4 oktober 2022 konden we met meer dan honderd CX professionals trots zijn op onze CX collega’s bij de overheid. Het aantal deelnemers was nog nooit zo hoog geweest. Wat goed dat er afgelopen jaren steeds meer aandacht is gekomen bij de overheid voor de klant en de mens. Wat fijn ook, om deze CX-day gewoon weer live op locatie met elkaar te kunnen vieren.
De Mens Centraal
Veel overheidsorganisaties maken een transformatie door, waarbij de klant en klantreis meer centraal komt te staan. De klantbeleving, vanuit het overheidsprogramma “Mens Centraal”, zorgt bij instanties als RVO, KVK en UWV volop voor beweging.
Zo stonden enkele opdrachtgevers van in-Novation op het podium:
- Bart Ladrak, van het ministerie van Binnenlandse zaken;
- Robert Vels, CX Lead bij RVO;
- Martijn Lentz, Practice Lead CX bij KVK.
Barbara van Duin en Nienke Bloem waren vanuit het CXPA-bestuur in Nederland de initiators en organisatoren van dit CX event. Ze hebben de Nederlandse Global CX-day 2022 georganiseerd bij RVO in Den Haag.
Quote van een deelnemer:
“Een leuke, leerzame en interessante middag met cases van KVK, UWV en Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), waar we super gastvrij werden ontvangen.”
Community Customer Experience Overheid
Deze zeer geslaagde Global CX-day Nederland werd feestelijk afgesloten met de oprichting van de nieuwe Community CX Overheid.
Om klantgedreven werken te stimuleren bij de overheid, is het belangrijk dat we elkaar kennen en met elkaar inspiratie, kennis en ervaringen kunnen uitwisselen, zodat we van elkaar kunnen leren. De Community CX Overheid maakt dat nu mogelijk.
Meer weten over deze community? Kijk dan hier.
Meer weten over CX?
Bel of mail gerust naar 06 – 17028312 / info@in-novation.nl.
Wij helpen je graag!
Samen kijken we wat in-Novation voor jou kan betekenen.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Barbara van Duin
Certified Customer Experience Professional (CCXP)