Klik op de gele bolletjes voor meer informatie.
Stap 1
Startsessie met de opdrachtgever en belangrijkste stakeholders om de gezamenlijke opdracht te framen.
Stap 2
In deze fase leren we het huidige (as-is) gedrag, de omgeving en de behoeften van (potentiële) klanten kennen. Op basis daarvan gaan we met de opdrachtgever(s) bedenken hoe de gewenste situatie (to-be) eruit moet zien.
Stap 3
Tussen de huidige (as-is) en gewenste (to-be) situatie zitten discrepanties. Om de gewenste situatie te bereiken brainstormen we in co-creatie met klanten, medewerkers en experts in de keten voor ideeën en oplossingen.
Stap 4
De kansrijke ideeën worden uitgewerkt tot een concept, en getoetst en geoptimaliseerd bij eindgebruikers tot we impactvolle oplossingen hebben die aan de behoeften van de klanten voldoen.
Stap 5
De opdrachtgevers kiezen 1 á 2 oplossingen, waarvoor we samen een inschatting maken van de haalbaarheid en schaalbaarheid. We kijken naar mogelijke organisatorische vormen en geldstromen.
Stap 6
De meest waardevolle en haalbare oplossingen worden uitgewerkt in concepten voor prototypes en pilots om de concepten uit te proberen.
Stap 7
Na een periode van prototypes en pilots uitproberen en optimaliseren worden voor verschillende scenarios business cases uitgewerkt. Op basis daarvan wordt besloten welk concept voor dienstverlening wordt geïmplementeerd.